Jebroer spant christelijk Nederland voor z’n karretje

De laatste Skills and Knowledge-meeting van POPgroningen staat in het teken van ‘promotie’. Vandaag doet Jebroer het even voor met zijn nieuwe single Engeltje.

Onze Teo schuift aan bij de laatste meeting van POPgroningen: Skills and Knowledge. Geheel in het teken van promotie deze keer en onze flamboyante hoofdredacteur is onder de indruk. “Wijze lessen van Bastiaan Nijbroek, André Eggens, Nick Steege, Douwe Doorduin en Christiaan Nijburg”, schrijft hij in zijn repo.

Teodor heeft er veel van geleerd en schijnt nu vet wijs te zijn. Tegen algehele verlichting aan, zo lijkt het.

Zo doe je dat!

Vandaag een schoolvoorbeeld van geniale promotie rondom een nieuwe release: de single Engeltje van Jebroer.

Een tijdje terug treedt de rapper op in Simplon. Hele dikke show. En aardig als hij is, brengt hij een bezoekje aan ons kantoor om open kaart te spelen over zijn switch naar hardstyle en het inspelen op hypes. “Als dat is wat de mensen willen, dan doe ik dat”, zo reageert hij op het succes van megahit Kind van de Duivel.

Nieuw gristelijk psalmpje

Die track heeft op dat moment zes miljoen views. Kort daarna barst er een storm van kritiek los. Dikke hetze tegen de nieuwe antichrist van De Lage Landen. Terecht natuurlijk. We zijn tenslotte kinderen van God en geen duivelsgebroed.

Het blijkt koren op de molen en ideale promotie. Inmiddels is de teller de 15 mil views gepasseerd en vandaag knalt de ideale schoonzoon er dus een nieuw gristelijk psalmpje uit.

Op z’n pik getrapt, christelijk Nederland

De gelijkenissen met zijn eerste hardstyle-hit zijn groot: zelfde stijltje qua beat, weinig tekst en een gristelijk tintje. Origineel? Niet echt. Gelukkig wordt dit gecompenseerd door een heidense hoeveelheid catchiness.

Is Engeltje het kind van op z’n pik getrapt, christelijk Nederland? Vast. Eerst de hetze en de media-aandacht, dan het succes. En zonder succes geen tweede hit in dezelfde lijn.

Je zou Jebroer van uitmelken kunnen betichten, maar dat is te makkelijk. Feitelijk gezien is het heel slim inspelen op een media-hype die hij zelf veroorzaakt heeft. Mensen, waaronder basisschooltuig, gaan lekker op de track en de rapper geeft ze meer van dat.

Chapeu broertje, chapeau.

Ook hitje scoren? Sla in je volgende clip eens een paar spijkers in je klauwen. Succes gegarandeerd.

Meer Nieuws

Nieuwste