BETER OP PAPIER. met rock ’n roll marketeer Jorine Witte

Jorine Witte doet niet aan suffe opdrachten. De projecten waaraan deze rock ’n roll marketeer werkt mogen best een rauw randje hebben en out of the box zijn. Zo is ze head of content bij startup Chordify, doet ze de marketing voor het Eurosonic-onderdeel Music Moves Europe Talent Awards en helpt ze dansgroep Teddy’s Last Ride met zichzelf neerzetten als merk. En dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Al met al een drukke baas. De grote vraag is natuurlijk waar ze de tijd vandaan haalt om zoveel verschillende klussen te doen. We gaan in deze aflevering dan ook dieper in op time management, het uitkiezen van je klussen als zzp’er en hoe je de dunne lijn tussen plezier en werk kunt bewandelen.

Zienemaan & Sterren

Jorine is misschien een hele goede marketeer, haar hart ligt bij film. Tijdens haar studie Kunsten, Cultuur en Media zet ze daarom een project op dat het befaamde zwarte gat na haar studie moet dichten. Aangezien de cultuurjobs niet voor het oprapen liggen en ze goed begrijpt dat ze zomaar bij een vrij saaie kantoorbaan kan eindigen wil ze haar liefde voor het witte doek niet in de steek laten.

In samenwerking met haar vriend Harmen Huizenga zet ze het project Zienemaan & Sterren op wat ondertussen in Groningen is uitgegroeid tot een begrip. Dit open lucht filmfestival vertoont jaarlijks bijzondere werken. Van de Russische films als Salyut-7 tot de jaren ’60 documentaire Monterey Pop over het festival dat later uitgroeide tot Woodstock. Alles komt voorbij op Zienemaan & Sterren, houd het dus in de gaten dit jaar.

Kino Klandestino

We praten over hoe je marketing kunt doen voor projecten die in eerste instantie geheim zijn. Bijvoorbeeld het project Kino Klandestino wat Jorine wederom met haar partner Harmen tot een succes weet te brengen.

Kino Klandestino is een popup cinema dat een keer in de zoveel tijd een projectie vertoont op een bijzondere locatie. De kracht van dit evenement is dat je pas op het laatste moment weet waar je naar toe gaat en wat je gaat zien. Behoorlijk lastig om te marketen. Jorine weet het als geen ander, maar ze heeft de code gekraakt.

Hustling 

Als ondernemer moet je de klussen aannemen die je leuk vindt, maar je moet ook een oog houden op je portemonnee. Ik vraag me af hoe Jorine dit doet. Wat is haar geheim tijdens budgetonderhandelingen en ervaart tegenwerking bij dit soort gesprekken als vrouw zijnde?

Verder legt ze me uit wat Teddy’s Last Ride is en waarom we het allemaal moeten gaan checken wanneer deze dansgezelschap weer een show heeft. “Het is gewoon heel vet!”

Special thanks aan onze producent Jasper Bosgraaf. Dankzij hem zijn we tegenwoordig ook te beluisteren via Spotify so check it out en enjoy!

 

Meer Podcast

Nieuwste