Fashion-fotograaf Stefan Marcel Gerard: ‘History will be kind to us, for we intend to write some’

Stefan Marcel Gerard is ondernemer, kunstenaar en fashion-fotograaf. Afgelopen november exposeerde hij voor het eerst met zijn vrije werk Horsemen waarin hij inzoomt op verandering, eerlijkheid en het in de ogen kijken van je eigen angsten.

Stefan en ik kennen elkaar al jaren. Wanneer ik tijdens onderhandelingen voor een klus er niet uitkom met de tegenpartij of met mezelf bel ik hulplijn SMG op. Meestal reageert deze man met een gepaste dosis begrip en wijsheid. Je zit tenslotte in hetzelfde schuitje als ondernemer.

Dolce & Gabanna

Na het zien van een billboard in New York van een Dolce & Gabbana campagne weet Stefan het: hij wil de man zijn die dromen laat uitkomen in a blink of an eye. Zijn liefde voor de fotografie groeit gedurende zijn tijd in Groningen.

De studie Internationale Organisaties en Betrekkingen leert hem denken op academisch niveau, kritisch en leergierig zijn. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en na het afronden van zijn bachelor ziet hij helder wat hem te doen staat.

Stefan Marcel Gerard x Zuid-Afrika

Stefan vertelt me in deze aflevering alles over zijn avonturen in Zuid-Afrika waar hij na zijn studententijd naar toe vertrekt. Zijn droom is om de beste fashion-fotograaf van zijn generatie te worden. Grote dromen zorgen voor hoge doelen.

Met een portfolio onder zijn arm komt hij zichzelf al snel tegen in Kaapstad. Je kunt een hele hoop bereiken met een goede bluf en een pokerface en dan heb je de momenten waarop het niet lukt. Wat doe je dan? Wat is de self talk?

The Dutchess

We hebben het over jezelf neerzetten als merk. Wat moet je daarvoor doen? Wat is de toekomst van content en in het bijzonder fotografie? Stefan deelt zijn ervaringen over jezelf marketen en in New York het contact leggen met mensen uit de industrie.

Daarnaast praten we over het product The Dutchess wat een alcoholvrije gin en tonic is. Een concept dat zijn tijd ver vooruit was op het moment dat Stefan en zijn partner in crime Johannes Le Roux in deze business duiken.

Miami

Wanneer je te hoog vliegt wordt de kans groot dat je vleugels smelten. Zo ook bij Stefan die de liefde van zijn leven vind in Miami. Tegelijkertijd landt hij een succesvolle marketingcampagne die hem de droom billboard oplevert in Miami.

Op het moment dat het hele plaatje lijkt te kloppen slaat het universum hem met vlakke hand in het gezicht. Wat daar toe geleid heeft, hoe hij daarmee omgaat en meer luister je in de aflevering met the man, the myth, the one and only SMG.

Nieuwste